O nouă „Șansă la Viitor” Future of media 2017 Cum se naște motivarea și învățarea 5 zile maraton: Zilele Biz Tu cât de des îți duci pisica la doctor? Studio fără frontiere la Paris Suferințele și rănile psihice nu au vârstă Top PR România 2017 Profită de bilete la preț redus pentru CiNPT! 5 lucruri cu care am plecat de la Webstock 2017 Sfaturi de siguranță de la PEGAS DogFest, cel mai așteptat eveniment dedicat câinilor Fii Bine cu Tine ÎN CUPLU! Unde se duc jucăriile când se duc? Start înscrieri pentru Conferința Internațională de Psihotraumatologie! Webstock Awards: propune personalitatea online a anului 2017! De vizitat: Cabana Moților de la Mărișel De vizitat: Cetatea Rupea De vizitat: barajul de la Tarnița Psihotrauma.ro devine ISTT.ro Webstockro la a zecea ediție Fenomenul BizSMSCamp Să fie #kebunie! Swimathon 2017, ediția a 5-a Biz SMS Camp, la a 13 ediție Un altfel de concept de educație creativă O călătorie de poveste 3 momente, #FITS2017 Cea de a șasea ediție a Balului Britanic, la final Record de vânzări pentru #FITS2017 Opera Comica pentru Copii, Jo, Drum Cafe și Cvartetul Anima – printre vedetele Balului Britanic de la București! WISE TRUMPETS: HARRY POTTER ȘI PIATRA FILOZOFALĂ™ – ÎN CONCERT! Secretul tău? Primul musical al trupei Vunk! Balul Britanic, ediția a VI-a, la începutul lunii iunie! Laureaţii galei de excelenţă Valori de România 2017 Are you checking your mobile activity? Cyber criminals do. Cum am ajuns să fac freelancing Prima expoziție interactivă de tablouri 3D din România Cu inima la teatru Voi avea pisic, ce să fac cu el? Când ai trimis ultima oară o carte poștală? PR Forum 2017 8 bariere care stau în calea dezvoltării angajaților Marketing și neuromarketing Cât de util(izat) este LinkedIn în România? Despre influencerii de (pe) Facebook Dr. Laura Markham, pe 13 mai, la București Pisici, pisicari și samsari Social media, cartofi prăjiți și mărțișoare Când bloggerii întreabă, avocații răspund Am întrebat 100 de români… Testimonial: Social Media Snow Camp 2016 Profiling pe Facebook  PR & WEB, ediția 2016 15 ani de business Du-mă mai departe! Webstock 2016, 30 septembrie De ce merg la Webstock și anul acesta Cea mai mare competiție de strângere de fonduri prin înot din Capitală Mindfulness la masă Lin store natural artizanal O definiție, un studiu, un carcinom Fenomenul pediculozei și percepțiile din jurul lui Fashion, premii și trenduri Digital Divas 2016 Laureaţii galei de excelenţă Valori de România Recomandare de timp frumos Profesioniști în marketing Cum a fost la Biz Innovation Forum Bucharest Street Festival Biz Innovation Forum 2016 AND Antreprenor, ediția a doua V for Vintage, ediția a 16-a România zâmbește în continuare Despre Alchimie, cu Marius Matache Se caută superscrieri! Școala Flanco, martie 2016 Eat On. Play On! Casa Eliad #colectiv Leadership in communication Înainte de primul interviu Artă și design Anniversaire la Galeria Galateca

Înainte de primul interviu

About

if you let them kill you
Am tot adunat de-a lungul anilor câteva lucruri care pe mine, în calitate de angajator, mă fac să văd roșu în fața ochilor, culoare din cauza căreia nu mai văd bine ce scrie în CV și nu pot chema omul la interviu. Altfel spus, perioada de selecție începe de îndată ce CV-ul a fost trimis și continuă la nivel virtual o perioadă. Pentru ca interviul să aibă loc:
1. Nu trimite e-mail fără subiect, în cazul în care aplici printr-un e-mail. Mi se pare incredbil că încă se întâmplă asta. E ca și cum ar scrie o bunică neatentă.
2. Nu aplica sub forma unui link pe Dropbox sau alte platforme similare. Fă un minimum de efort și nu mă trimite să mă loghez pe Dropbox, interesul e al tău să-mi câștigi atenția și să cumpăr „marfa”, iar până la decizia de cumpărare deja m-am plictisit.
3. Nu mă surprinde cu un „CV bun” sau un „CV final” sau un „CV ok”. Dă-i un nume CV-ului, de preferat al tău, nu interesează pe nimeni dacă tu crezi că e bun și dacă înaintea lui a existat unul mai prost sau mai puțin final și nici când a fost actualizat ultima oară.
4. Nu trimite un e-mail gol. Nu știi cum să te vinzi? Nu-i problemă, nu judec musai asta la început, dar un „Bună ziua!” aș aprecia.
5. Nu mă pune să te caut pe Google ca să aflu mai multe date despre tine, în loc să-mi trimiți un CV.
6. Nu trimite o ofertă de sponsorizare al „business-ului” pe care deja îl deții, decât dacă altul e scopul mesajului tău. Înaintea angajării nu ajută să ceri bani. Poți în schimb să vorbești de „business-ul” tău că realizare profesională.
7. Răbdarea e o virtute. Dacă mi-ai trimis CV-ul și nu ți-am răspuns în primele 5 minute, nu înseamnă nimic altceva decât că nu am avut timp să-ți răspund.
8. Citește mesajele de tip „Out of Office” pe care le primești după ce ai trimis e-mailul. S-ar putea să te ajute la punctul 7.
9. Citește și înțelege anunțul de recrutare. Dacă anunțul vizează un om în zona de Social Media, nu-mi spune că vrei să te angajezi în PR, chiar dacă experiența ta spune oricum asta. Cele două se aseamănăși nu prea. Spune-mi de ce te interesează poziția deschisă, de ce vrei să faci schimbarea către zona de interes din anunț.
10. Nu-mi trimite CV-ul doar pentru că lucrez într-o agenție de PR despre care s-a mai auzit în piață. Păstrează timpul ăla pierdut la interviu pentru ceva mai bun. Dacă nu te potrivești cu omul pe care îl caut sau dacă nu ești un guru vizionar care-mi va arăta de la prima întâlnire cum poate revoluționa lumea, s-ar putea să fie de prisos orice efort.
11. Pentru numele lui Dumnezeu, nu-mi trimite o scrisoare de intenție făcută pentru un alt post și o altă companie. Sau, mă rog, nu uita să schimbi niște nume și date, pe ici sau pe colo.
12. Nu-mi trimite mesaj din contul de e-mail al prietenei tale sau, en fin, al cuiva care nu ești tu.
13. Cere feedback și oferă feedback. Sau un reply, după caz, dacă eu tot m-am obosit să-ți dau feedback-ul de bună voie și nesilită de nimeni.
14. Nu-mi trimite două CV-uri, doar pentru că vrei să-mi arăți că știi și engleza. N-o să te cred pe cuvânt oricum, așa că mai bine alege unul dintre ele.
15. Nu presupune că ești din start suficient de bun pentru a ocupa poziția respectivă. Așa o fi, dar trebuie mai întâi să mă convingi și pe mine de asta.
La capitolul subiectivisme:
· Caută să afli câte ceva despre mine înainte, persoană și companie, în măsura în care acest lucru e posibil. S-ar putea să te ajute să înțelegi că dacă-mi trimiți un mesaj care începe cu „Stimată Doamnă”, are toate șansele să rămână necitit.
· Nu-mi place să mă stimezi prea tare, dar nici să ne tragem de șireturi dintr-o simplă corespondență nu e de preferat. Nu mă trata ca pe amicii tăi de bere, mai bine dă-mi doar o bere.
· Dacă trimiți un e-mail scris cu diactritice, ai un bonus. La ultimul anunț de recrutare am primit peste 50 de CV-uri, toate pe mail. Din această avalanșă de mesaje, doar 4 (patru) au fost scrise cu diacritice.
Sursa foto.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

©2016, Luminița Malanca