Un articol pe care voiam să-l scriu de ceva vreme, nu (doar) că-mi place să fiu contra curentului (acela care vorbește tare despre inutilitatea LinkedIn în România), ci pentru că realmente cred că, vorba cântecului, unii nu-nțeleg. De ce cârcotesc fără să cunoască, asta e altă problemă pe care nu o pot înțelege. M-am hotărât să scriu totuși, o dată cu schimbarea la față a acestei rețeli de socializare.
Am cont pe LinkedIn de peste 10 ani. În ultimii 3 ani l-am folosit destul de des, utilizând atât profilul personal (pentru diverse updates sau pentru trimitere aplicații la joburi într-o vreme), cât și pentru administrarea paginilor de companie. Am folosit inclusiv Advertising via LinkedIn care, culmea, chiar funcționează – algoritmul e similar ca la Facebook, a propos, doar că pentru un minim de rezultate trebuie să investești o sumă ușor mai mare decât în cazul facebook.
L-am găsit foarte util în toate cazurile de mai sus. Adevărat, e de nișă. Nu oricine este pe LinkedIn și nici nu trebuie. Adevărat, nu-l poți compara cu Facebook, așa cum nu poți compara mere cu pere. Dar pe bucata lui, își face treaba, atâta cât înțeleg românii importanța resurselor umane, a training-urilor sau a informațiilor de acest tip în România, toate prezente mai ales pe LinkedIn. Au încă probleme pe zona de client service (sau aveau, acum 5 luni când am apelat ultima oară la ei). Au încă probleme în a lega contul personal de o pagina de companie sau în a face ușor procesul de deschidere a unei pagini de companie. Dar sper să se rezolve curând. Altfel, nu în ultimul rând, e foarte util pentru informare, frați buni. Despre cursuri, despre aplicații, despre diverse webminarii și resurse, le găsiți pe toate aproape gratuit. Și da, noua interfață e utilă. E prietenoasă. E structurată. E ușor de folosit. E atrăgătoare. Îi avantajează, felicitări! Și nu, nu e Facebook.
Închei reiterând: doar pentru că în România, comparativ cu alte țări, această rețea este extrem de puțin utilizată sau doar pentru că unii utilizatori de Facebook (!!) nu înțeleg pur și simplu despre ce e vorba, nu înseamnă că nu este util și nici că nu este folosit. Repet, nu poți compara mere cu pere.
Aveți aici și câteva date relativ recente despre numărul utilizatorilor LinkedIn în România (2 milioane), o data cu achiziția acestei rețele de către Microsoft. Și încă un articol interesant despre legătura dintre LinkedIn și branduri aici.