A început în primul an de grădiniță al hunilor, să fi fost prin 2011. La început mi s-a părut o idee bună, părea că păstrăm legătura unii cu alții în mod relativ firesc. Nu existau comunicări de la educatoare, pentru asta discuțiile față în față erau de bază, doar că se întâmplau foarte rar. Nici ele nu aveau timp și, recunosc, de cele mai multe ori, nici eu. În plus, nu-mi venea să le deranjez pentru orice lucru aparent minor, dar mă rodea curiozitatea despre ce mai fac hunii la grădiniță. La început, ei nu-mi spuneau foarte multe și poate că nici eu nu știam cum să abordez problema.
Așadar, a părut initial o soluție bună să țin legătura cu părinții copiilor din aceeași grupă de grădiniță. Cât de curând însă am realizat că discuțiile nu-mi sunt utile, ba din contra. Cel mult aflam detalii despre fondul clasei sau data următoarei serbări. Uneori și poze, prea multe poze deodată, asta când nu se găsea câte un deștept să le pună direct pe Facebook, fără să ceară acordul tuturor.
Am supraviețuit grădiniței și hunii au început școala. Coșmarul prindea ușor-ușor contur, în loc să dispară. Nu doar că discuțiile s-au amplificat (la fel de inutile și irelevante, limitate de multe ori la schimb de teme), dar, pe alocuri, se mai amestecau și copiii în discuție. Din greșeală sau din glumă, mesajele continuau să curgă. Am oprit notificările din partea acestui grup deja de mai bine de un an.
Când hunii erau clasa a treia am descoperit Kinderpedia, o platformă ce intermediază comunicarea dintre dascăli și copii, dedicate grădinițelor sau școlilor primare. Personal, nu ne-a ajutat asta foarte mult, hunii fiind în sistemul educațional de stat unde investițiile se duc pe cu totul și cu totul altceva decât pe cât și cum poți îmbunătăți sau ușura comunicarea dascălului cu părinții. Pentru că da, discuțiile față în față sunt utile și nu trebuie să lipsească, dar de multe ori ai nevoie și de un alt tip de informații, mai rapide, sau mai facile, pe care le poți obține cu ușurință fără să te deplasezi la școală sau la grădiniță. Și fără grupuri de WhatsApp! Am regretat atunci că lucrurile nu pot sta altfel în cazul nostru, dar mi-am promis să fac tot ce ține de mine pentru ca ele să fie mai bune pentru alți copii. Iar dacă există o aplicație care chiar poate face asta, atunci aceasta este Kinderpedia, un instrument inteligent care ajută educatorii și managerii de grădinițe și școli primare să salveze între 6 și 9 ore pe săptămană, menținând părintii conectați și implicați. Întreaga activitate este centralizată și coordonată cu ajutorul unei singure soluții, astfel încât reduce timpul administrativ al educatorilor cu peste 20%, îmbunătăteste dramatic implicarea părintilor, printr-o interfată sigură și ușor de folosit, și oferă managerilor o perspectivă completă asupra tuturor activitătilor și comunicării din grădinită.
Kinderpedia este o platformă de tip cloud, multi-language și multi-currency, găzduită în sigurantă pe serverele Amazon, functionează că o aplicație nativă pe Android și iOS și este, de asemenea, accesibilă din orice browser. Aplicatia inregistreaza in prezent peste 4.000 de utilizatori activi si este prezenta in peste 60 de centre din Romania si din Europa.
Studiu Kinderpedia: 8 din 10 grădinițe particulare folosesc instrumente offline pentru comunicarea cu familia
Întru-una din sâmbătele trecute când, în loc să stau acasă cu hunii, eu mai merg pe la evenimente 😊, am participat la conferința Gradinita 2.0: Educatie conectata. Parinti implicati. Evenimentul a avut o audiență de peste 130 de educatori și manageri din sistemul privat, interesați cu toții despre cum putem să le oferim copiilor o educație mai bună. Invitatul principal al conferinței a fost Oana Moraru, consilier educaţional, fondatoarea şcolii Helikon şi a platformei VoceaParintilor.ro, care a susținut un atelier dedicat educatorilor și managerilor de grădiniță, foarte util și interesant. Conferința a cuprins și un panel interactiv de întrebări și răspunsuri, moderat de Dan Cruceru, blogger TatiCool.ro, cât și un panel cu părinți bloggeri, moderat de Virgil Iantu, artist și om de televiziune, la care au participat Ana Nicolescu, MamicaUrbana.ro, Ana Maria Mitrus, MeseriaDeParinte.ro și Cristian Petre, JurnalulUnuiTata.ro.
Mai mult decât atât, în cadrul evenimentului, Kinderpedia a lansat studiul cantitativ cu privire la modul în care grădinițele folosesc tehnologia în activitatea de zi cu zi. Cercetarea s-a derulat la nivel național și a vizat grădinitele particulare acreditate din mediul urban. Au participat la studiu educatori și manageri de grădinițe care au răspuns la întrebări referitoare la modul în care comunică cu părinții, cum folosesc tehnologia și unde o consideră utilă, cât și legate de timpul pe care îl alocă zilnic și săptămânal activităților administrative.
Vă las mai jos câteva rezultate cel puțin interesante și vă rog pe voi să faceți legătura cu ce spuneam mai sus despre WhatsApp și alte metode la fel de neortodoxe, prin care se realizează în zilele noastre comunicarea dintre dascăli și părinți.
- Modalitățile de comunicare la care apelează cel mai des grădinițele pentru a păstra legatura cu părinții sunt cele tradiționale, respectiv discuțiile față în față, ședințele cu părinții și telefonul. Panoul avizier este folosit de trei sferturi dintre grădințele care au participat la cercetare, în timp ce o treime folosesc caietul copilului pentru observații zilnice.
- Aproape 7 din 10 reprezentanți ai grădinițelor particulare consideră comunicarea cu părinții, prin Facebook, ca fiind nesigură. Cu toate acestea, 6 din 10 manageri de grădinițe afirmă că folosesc acest canal pentru comunicarea cu părinții.
- Conform rezultatelor studiului, educatorii și managerii alocă zilnic aproximativ o oră activităților administrative, jumătate de oră rapoartelor și evaluărilor copiilor și jumătate de oră comunicării cu părinții.
- Ședințele cu părinții, întâlnirile față în față, discutiile telefonice si mesajele de la panoul avizier sunt evidentiate ca principale forme de comunicare
- Calculatorul și smartphone-ul sunt utilizate în activitatea grădinițelor într-un procent semnificativ, 85%, respectiv 70%
Cercetarea s-a derulat la nivel național, în noiembrie 2018 și a vizat grădinițele particulare acreditate din mediul urban. Au participat la studiu educatori și manageri de grădinițe care au răspuns la întrebări referitoare la modul cum comunică cu părinții, cum folosesc tehnologia și unde o consideră utilă, cât timp alocă zilnic și săptămânal activităților administrative.