Studio fără frontiere la Paris Suferințele și rănile psihice nu au vârstă Top PR România 2017 Profită de bilete la preț redus pentru CiNPT! 5 lucruri cu care am plecat de la Webstock 2017 Sfaturi de siguranță de la PEGAS DogFest, cel mai așteptat eveniment dedicat câinilor Fii Bine cu Tine ÎN CUPLU! Unde se duc jucăriile când se duc? Start înscrieri pentru Conferința Internațională de Psihotraumatologie! Webstock Awards: propune personalitatea online a anului 2017! De vizitat: Cabana Moților de la Mărișel De vizitat: Cetatea Rupea De vizitat: barajul de la Tarnița Psihotrauma.ro devine ISTT.ro Webstockro la a zecea ediție Fenomenul BizSMSCamp Să fie #kebunie! Swimathon 2017, ediția a 5-a Biz SMS Camp, la a 13 ediție Un altfel de concept de educație creativă O călătorie de poveste 3 momente, #FITS2017 Cea de a șasea ediție a Balului Britanic, la final Record de vânzări pentru #FITS2017 Opera Comica pentru Copii, Jo, Drum Cafe și Cvartetul Anima – printre vedetele Balului Britanic de la București! WISE TRUMPETS: HARRY POTTER ȘI PIATRA FILOZOFALĂ™ – ÎN CONCERT! Secretul tău? Primul musical al trupei Vunk! Balul Britanic, ediția a VI-a, la începutul lunii iunie! Laureaţii galei de excelenţă Valori de România 2017 Are you checking your mobile activity? Cyber criminals do. Cum am ajuns să fac freelancing Prima expoziție interactivă de tablouri 3D din România Cu inima la teatru Voi avea pisic, ce să fac cu el? Când ai trimis ultima oară o carte poștală? PR Forum 2017 8 bariere care stau în calea dezvoltării angajaților Marketing și neuromarketing Cât de util(izat) este LinkedIn în România? Despre influencerii de (pe) Facebook Dr. Laura Markham, pe 13 mai, la București Pisici, pisicari și samsari Social media, cartofi prăjiți și mărțișoare Când bloggerii întreabă, avocații răspund Am întrebat 100 de români… Testimonial: Social Media Snow Camp 2016 Profiling pe Facebook  PR & WEB, ediția 2016 15 ani de business Du-mă mai departe! Webstock 2016, 30 septembrie De ce merg la Webstock și anul acesta Cea mai mare competiție de strângere de fonduri prin înot din Capitală Mindfulness la masă Lin store natural artizanal O definiție, un studiu, un carcinom Fenomenul pediculozei și percepțiile din jurul lui Fashion, premii și trenduri Digital Divas 2016 Laureaţii galei de excelenţă Valori de România Recomandare de timp frumos Profesioniști în marketing Cum a fost la Biz Innovation Forum Bucharest Street Festival Biz Innovation Forum 2016 AND Antreprenor, ediția a doua V for Vintage, ediția a 16-a România zâmbește în continuare Despre Alchimie, cu Marius Matache Se caută superscrieri! Școala Flanco, martie 2016 Eat On. Play On! Casa Eliad #colectiv Leadership in communication Înainte de primul interviu Artă și design Anniversaire la Galeria Galateca

Fenomenul pediculozei și percepțiile din jurul lui

About

1 din 5 români crede că pediculoza este o problemă de igienă personală

Miturile legate de pediculoză sunt dezminţite de cercetările ştiinţifice

Conform celui mai recent studiu la nivel urban comandat de Omega Pharma România şi Paranix, implementat cu ajutorul Exact Cercetare şi Consultanţă, 79% dintre respondenţii cu vârste cuprinse între 25 şi 55 de ani declară că au avut păduchi de cap, iar 21% cred că pediculoza este o problemă de igienă personală. Reacţia majorităţii românilor atunci când află că au pediculoză este predominant una de jenă.

Nu-mi amintesc cum a fost când am avut păduchi și n-o mai am pe mama alături să-mi spună cum a fost. Îmi amintesc, preventiv, mirosul de gaz, dar nimic altceva din vremea cînd eram copil. Însă văd foarte clar cum tratează alții problema acum. Am copii de școală și văd în ochii colegilor lor, reacțiile părinților. Mi separe că nu s-au schimbat foarte multe lucruri nici acum și mi se pare incredibil că în România lui 2016, există atât de multe lucruri greșite și negative cu privire la fenomenul pediculozei. Lucruri din a căror cauză singurii care au de suferit sunt copiii.

Ce spune studiul

În general, românii sunt destul de bine informaţi când vine vorba de pediculoză, cu toate acestea, 21% dintre cei chestionaţi afirmă că pediculoza este „o problemă de igienă personală”, în timp ce 23% spun că este „o afecţiune ruşinoasă” sau „o boală a copilăriei”. Părinţii chestionaţi în cadrul acestui studiu consideră că cel mai important lucru din perspectiva copilului lor este ca acesta „să nu fie marginalizat, jignit sau ridiculizat în niciun fel de către adulţi şi colegi”. Din perspectiva lor, cel mai important lucru este „să fie tratat repede, bine, cu un tratament eficient şi sigur, dovedit medical”.

Cu toate acestea, tratamentele tradiţionale, respectiv gazul, prevalează asupra tratamentelor medicale. Astfel, 64% dintre adulţi au folosit gazul versus 30% tratamentele medicale, iar 2 din 3 respondenţi nu cunosc niciun produs farmaceutic care tratează pediculoza.

Silviu Toader, General Manager Omega Pharma România, declară: „Atunci când le vorbim copiilor despre păduchii de cap, îi învăţăm de fapt despre cum trebuie să reacţioneze atunci când au o problemă de sănătate. Ei învăţă nu doar cum să se comporte atunci când au pediculoză, ci mai ales despre ce înseamnă prevenţia şi despre responsabilitatea pe care o au faţă de ei înşişi şi faţă de colegii lor, atunci când apare o problemă de sănătate. Noi credem că este vital să le transmitem copiilor mesaje pozitive legate de sănătatea publică.”

Din acest motiv, compania Omega Pharma lansează, cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Știinţifice, o campanie de educare şi informare privind prevenţia şi tratamentul pediculozei, adresată părinţilor, copiilor şi cadrelor didactice. „Este bine să înţelegem că pediculoza este un eveniment care poate apărea în viaţa oricăruia dintre noi. Pediculoza nu este o problemă de igienă personală, ci, la fel ca o gripă sau viroză, ea este o afecţiune transmisibilă întâlnită adeseori în comunitate. Tot ce trebuie să facem noi, adulţii, este să ştim care sunt metodele de tratament şi de prevenţie, să reacţionăm firesc, astfel încât să nu le provocăm copiilor sentimente negative inutile”, adaugă Silviu Toader.

Invitati_dezbatere_Omega Pharma

Rezultatele studiului arată că, într-adevăr, părinţii sunt dezgustaţi (30%) şi panicaţi (24%) atunci când află că copilul lor are păduchi de cap. Mai mult decât atât comportamentul părinţilor influenţează major şi reacţia copiilor, care se simt panicaţi (25%), speriaţi (22%) sau murdari (19%).

Psihologul Cristiana Haica confirmă că stresul părinţilor produce efecte negative asupra copiilor. „Este clar că pediculoza generează un stres considerabil nu numai copiilor care au fost infestaţi, ci şi părinţilor. Ca în orice altă problemă, copiii învaţă cum să reacţioneze emoţional faţă de ea de la adulţi. Astfel, dacă văd repulsie, dezgust, teamă, frică sau disperare la adulţii din jurul lor, vor învaţă să reacţioneze asemănător. Reacţia adulţilor este condiţionată de propriile experienţe din copilărie faţă de această afecţiune şi de aceea este important să desfăşurăm campanii de educare şi informare, astfel încât părinţii şi copiii să ştie că există metode facile de prevenţie şi tratament.”

Mai mult decât atât, Monica Reu, specialist în comunicare non-violentă, adaugă: „Modul în care ne purtăm şi comunicăm are efecte pe termen lung, mai ales atunci când este vorba de copii. Dezgustul, intoleranaţa şi ruşinea afectează imaginea de sine a copiilor şi implicit modul în care se vor purta cu ceilalţi acum şi în viitor.”    

Studiul realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă şi susţinut de Omega Pharma România şi Paranix arată, de asemenea, că există deja o schimbare la nivelul comportamentului românilor. Locuitorii din mediul urban folosesc din ce în ce mai mult tratamentele medicale atunci când vine vorba de păduchii de cap. 90% dintre părinţii ai căror copiii au avut pediculoză spun că au folosit tratamente farmaceutice împotriva păduchilor, chiar dacă ei, în copilărie, au fost trataţi cu gaz sau alte metode tradiţionale. Mai mult decât atât, gradul de satisfacţie în urma tratamentelor farmaceutice este mult mai ridicat decât în cazul celor tradiţionale, părinţii declarându-se extrem de satisfăcuţi. Cu toate acestea efortul de informare şi educare în privinţa tratamentului trebuie susţinut în continuare şi, mai mult decât atât, trebuie încurajată comunicarea pozitivă, astfel încât copiii care au păduchi de cap să nu fie afectaţi emoţional.

Despre Omega Pharma şi Paranix

Omega Pharma este cea mai dinamică entitate din Europa pe piaţa medicamentelor eliberate fără prescripţie medicală (OTC), iar din anul 2015 este parte din Perrigo Company plc, companie aflată în top cinci producători de bunuri de consum şi produse farmaceutice la nivel mondial. La nivel local, printre cele mai importante branduri din portofoliu se numără Coldrex, Vitamax, Eurovita, Paranix, Solpadeine, Lactacyd, Ascovit, Calmogen. Paranix este lider pe piaţa produselor pentru tratamentul păduchilor, iar gama este compusă din şampon, spray tratament, spray pentru prevenţie, loţiune sensitivă, pieptene special anti-păduchi cu lupă şi perie de curăţare încorporate.

Despre studiu

Studiul comandat de Omega Pharma a fost realizat la nivel naţional în luna mai 2016, implicând respondenţi între 25 şi 55 de ani din mediul urban, educaţie medie şi superioară, dintre care 31% părinţi. Obiectivul său a fost evaluarea atitudinilor şi obiceiurilor populaţiei referitoare la pediculoză şi la igiena personală. Compania şi-a dorit să investigheze atitudinile şi obiceiurile persoanelor referitoare la pediculoză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

©2016, Luminița Malanca