Top PR România 2017

Săptămâna trecută a avut loc o nouă ediție a Biz PR Awards, eveniment în cadrul căruia BIZ și Unlock Research au lansat topul agențiilor de PR din România în 2017. Surpriza ediției din acest an constă în faptul că două agenții s-au situate pe locul I, la egalitate, în clasament: Golin și McCann PR. Nu mă miră decât faptul că ocupă aceeași poziție, altfel Golin este în acest top de câteva ediții deja. Următoarele poziții sunt ocupate de GMP PR, MSL The Practice, Graffiti PR, SmartPoint, Rogalski Damaschin Public Relations, DC Communication, Grayling, BDR Associates Communication Group și The Public Advisors.

Întreg clasamentul, dar și multe alte informații, se regăsesc în Ghidul TOP PR România, disponibil în versiune tipărită și pdf online. Cartea poate fi comandată aici.

Ghidul cuprinde și topurile agențiilor de PR după cifra de afaceri, precum și profile dedicate pentru peste 50 de agenții de PR cu informații despre acționariatul, managementul, serviciile oferite, portofoliul de clienți și premiile câștigate de acestea. Top 30 de agenții de PR, realizat de Biz și Unlock a rezultat din corelarea cu ponderi egale (50% – 50%) a doi indicatori – indicatorul performanței în business și indicatorul performanței agențiilor din perspectiva clienților.

Ce mai trebuie să știți despre acest top

„Indicatorul performanței în business este realizat prin analizarea a patru indici financiari, fiecare având câte o pondere alocată: cifra de afaceri din 2016 (33%), suma totală a fee-urilor încasate în 2016 (33%), profitabilitatea agenției – profitul înregistrat în 2016 raportat la numărul de membri ai echipei (17%) – și rata de creștere a cifrei de afaceri în 2016 față de 2015 (17%).

Indicatorul performanței agențiilor din perspectiva clienților este realizat pe baza răspunsurilor oferite de un eșantion reprezentativ la nivel de industrie alcătuit din clienți ai serviciilor de PR. Răspunsurile celor chestionați au vizat măsurarea a doi indicatori de percepție, cărora li s -au acordat ponderi egale (50% – 50%). Primul indicator a rezultat din măsurarea a patru dimensiuni: capacitatea de analiză (30%), capacitatea de implementare (27%), creativitatea (26%) și capacitatea de raportare (17%). Procentele alocate corespund importanței pe care respondenții au acordat- o fiecărei dimensiuni în parte. Al doilea indicator a rezultat din măsurarea percepțiilor clienților privind satisfacția, intenția de recomandare și intenția de a lucra în viitor cu o agenție – toate însumând o pondere de 50% – și performanța agențiilor cu care au lucrat – tot cu o pondere de 50%.” (Comunicat de presă)

Altfel, mă bucură spiritul acesta competitiv pe piața agențiilor de PR, e un fenomen pe care-l urmăresc an de an și cumva cred că topul ăsta este un soi de reper, chiar dacă multă lume îi contestă relevanța. Mai sper ca acest spirit să ducă la cât mai multe campanii bune, la o creștere în calitate, nu în cantitate a industriei și, de ce nu?, a forței de muncă din domeniu. Sper să văd mai multe bune practici decât dat la joale și joc de glezne între agenții. Felicitări tuturor celor implicați, pentru participare și munca depusă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *